23 Mart 2010 Salı

Bursa, Cimbom, Fener...

Son 8'e girerken şampiyonluk adaylarından Bursaspor, Galatasaray ve Fenerbahçe'nin maçlarını aynı başlık altında toplamak istedim.


-Bursa çok "sağlam" geliyor!

Daha önceki yazılarımda Bursa liderlik psikolojisini kaldıramaz demiştim.Bu hafta gördük ki, dediğim kısmen de olsa doğruymuş.Bursaspor, yavaş yavaş küme düşmesi kesinleşen rakibi Denizlispor önünde iyi bir oyun sergiledi.Kadıköy Fatihi Ozan İpek'in ve Sercan'ın golleriyle Denizlispor'u 2-1 mağlup etti.Daha maç oynanmadan çoğu kişi zaten Bursa'nın hanesine yazmıştı.Birçok kişi daha farklı bir skor bekliyordu.Bana kalırsa skorun Bursa lehine 2-1 olmasının temel nedeni Bursa'nın aman puan kaybetmeyeyim korkusu.Bu korkuyu geçen hafta Manisa önünde de yaşamışlardı.Özellikle Denizli maçının son 15 dakikasına bakarsak, Bursa'nın strese girdiğini, tribünlerin sessizleştiğini rahatlıkla görebiliriz.Benim bahsettiğim psikolojik nedenlerde tam bunlar.Bursa şimdiye kadar her ne kadar da iyi gittiyse ben hala Bursa'nın sezon sonunda ipi göğüsleyeceğini inanmıyorum.

Maçın Denizlispor ayağına baktımız zaman, bu maçla birlikte artık Denizlispor süper ligten düştü diyebiliriz.Sivas hariç bütün rakipleri kazandı bu hafta.Denizlili biri olarak Denizlispor'un yapısı iyi biliyorum.Bana kalırsa bu sezonki başarısızlığın ana sebepleri; ekonomik sıkıntılar, teknik direktör ve futbolcu istikrarsızlıkları.Neyse şimdi bu konuya girmeyeyim.İlerleyen haftalarda bir iki birşey karalayacağım zaten Denizlispor hakkında.


-Tebrikler Trabzonspor

Galatasaray her zaman olduğu gibi deplasmanlar da bizi üzmeye devam ediyor.Galatasaray'ın geçen deplasman maçlarına baktığımız zaman Kayseri ve Beşiktaş beraberlikleri, Eskişehir ve Trabzon yenilgilerini görüyoruz.Yani son 4 deplasman maçında 10 puan kaybetmişiz.Kaçan 10 puanın en azından 5'ini alsak çok iyi olurdu.Hem matemetiksel anlamda hem de psikolojik anlamda.Çünkü biz ne zaman Sami Yen'de maç kazansak maçtan sonra X deplasmanında virajı kayıpsız dönersek şampiyon oluruz diyoruz fakat bırakın virajı dönmeyi, biz kaza yapıyoruz.Şimdi önümüzde yine çok önemli Fenerbahçe virajı var.Bu maçtan 3 puanla ayrılısak ne ala bizim için.Aksi halde tüm camiaya geçmiş olsun dileklerimi sunacağım.

Pazartesi günü gazetelere baktığımda Trabzon'un haklı galibiyeti Emre Güngör'e bağlanmış.Sanki Galatasaray 90 dakika süper oynamışta, Trabzon bedavadan bir gol atmış gibi lanse ediliyor basında.Ben bir Galatasaray'lı olarak öncelikle Şenol Hoca'yı sonrada tüm Trabzonspor'lu futbolcuları tebrik ediyorum.Hakettikleri bir 3 puan aldılar.Bu hırslı oyunları umarım kalan 8 haftada devam eder.


-Güiza Güiza Güiza

Yakın çevremdeki insanlar Güiza'ya olan sevgimi iyi bilirler.Ama bu sevgi dalgasına değil.Sahiden Güiza'yı beğeniyorum ben.Bir kısım Fenerbehçe'liler de Bursa maçında yuhaladıkları Güiza'ya Antep maçında benim gibi sevgi duymaya başladılar.Futbol böyle birşey işte.Antep maçına bakacak olursak, Fener tıpkı Beşiktaş gibi oynadı.Taktik çok açık.1 gol bul ve üzerine yat.Güiza o muhteşem golü atmasaydı maç %99 0-0 bitecekti.Öyle ya da böyle sonuçta Fener önemli bir 3 puan aldı.Bakalım bu futbolla, bu taktikle ne yapacaklar Sami Yen'de?

Hiç yorum yok: