Formula 1 2010 sezonunun şampiyonu, "F1 tarihinin en genç dünya şampiyonunu" ünvanının da yeni sahibi Sebastian Vettel oldu.
Red Bull pilotu en önde başladığı yarışta finiş çizgisini ilk sırada geçerek Dünya Şampiyonluğunu ilan etti. Fernando Alonso ve Mark Webber hüsran yaşayarak geride kaldılar.
Yarış öncesinde Şampiyonada 3. sırada bulunan Vettel rakiplerinin geride kalması ile büyük bir avantaj yakalayarak tarihin en genç Formula1 Dünya Şampyionu ünvanını eline geçirdi.
Yarış öncesinin favorisi Alonso’nun şampiyonluğunu ilan etmesi için, Vettel kazansa bile dördüncü sırada yer alması yeterli olacaktı. Ama gün Vettel’in günü oldu ve Alonso’nun üçüncü kez şampiyon olarak büyük pilotlar grubuna katılma ümitleri de bir başka sezona kaldı.
Yarış düzeninin erken bozulması nedeniyle Vitali Petrov’un gerisine düşen Alonso, yarışın büyük bir bölümünü Rus çaylağın arkasında geçirmek zorunda kalınca 7. sıranın yukarısına çıkamadı.
Nico Rosberg, Robert Kubica ve Petrov, yarışın ilk böülmünde yaşanan güvenlik aracı periyodunda farklı strtajiler geliştirerek sırasıyla 4, 5 ve 6. sıraların sahibi oldu. Webber de zorlamasına rağmen Alonso’yu geçemedi.
Vettel’i şampiyonluğa götüren olaylar zincirinin ilk önemli halkası Webber’in ilk set lastikleri değiştirmek için erkenden pite girmesi oldu.
Böylece Webber, daha 13’ncü turda Toro Rosso pilotu Jaime Alguersuari’nin ardında 16. sıraya gerilemiş oldu. Ferrari de, Webber’in önünde çıkıp çıkamayacağını görmek için Alonso’yu pite çağırma hazırlığı yaptı.
Webber, bir sonraki round Alonso’dan 0.8 saniye hızlı bir tur yaptı, bunun üzerine Ferrari, İspanyol pilotun Webber’in önünde kalmasını garantilemek için pite çağırdı.
Alonso pite girdi ancak, ilk turdaki güvenlik aracında pite giren Nico Rosberg ve Vitali Petrov’un durumu dikkate alınmadığı için bu strateji başarısız oldu. Alonso her ne kadar Webber’in önünde kalsa da, yarışı lider götüren Vettel’e karşı bu kez en az bir dördüncülük gerekecekti.
Alonso’nun bu safhadan sonra yapabileceği tek şey önündeki pilotları geçmek veya önündeki pilotların problem yaşamasını beklemekti.
Bu arada Alonso, Petrov’un arkasına takılırken, Rosberg farkı açmaya başladı, Kubica da uzun ilk sektörün ardından sıralamada yukarı yükseldi. Renault yarışa sert lastiklerle başladığı için ilk stopunu daha geç yaptı.
Kubica, Vettel ve Hamilton’ın pit stopa girmesiyle kısa süreli olarak yarışın liderliğini elinde bulundurdu. Alonso’nun pozisyonunu geliştirememesi üzerine Vettel’in şampiyonluğu için en büyük tehdit Hamilton oldu. Yarış öncesi hesaplamalardan çok farklı bir durumda mücadele eden Hamilton buna rağmen önündeki Kubica’dan sıyrılamadı. Kubica 45. turda pite girdi. Vettel ile Hamilton arasındaki fark ise 10 saniye civarındaydı.
Öte yandan Kubica, Alonso ile arasındaki farkı açtığı için pitin ardından Alonso’nun iki sıra önünde 5. olarak pite döndü.
İlk turlarda Alonso’nun 5 saniye önünde olan Button ise üçüncü olarak pozisyonu korudu.
Rosberg dördüncü sırada yer alırken, takım arkadaşı Michael Schumacher, Rubens Barrichello’nun savunmasına cevap verirken içte kaldı. Rosberg de takım arkadaşınınyanından şikana doğru sürdü. O noktada yaşanan sıkışıklık nedeniyle Schumacher çıkışta spin attı.
Yeniden yarışa başlamaya çalışırken, Vitantonio Liuzzi sahneye çıktı. Force India pilotu Schumacher’e vurdu ve pisti bloke etti. Bu da Rosberg ve Petrov’un erkenden pite girmelerine neden oldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder